Hej.sk končí. Čo sa bude diať s reklamáciami?

  • Slovenskom sa prehnala správa, že predajca Hej.sk končí.
  • Prečo sa to deje a čo všetko sa mení pre existujúcich zákazníkov?
  • Ako sa budú riešiť prípadné reklamácie?

Koniec januára 2024 priniesol poriadne prekvapivú informáciu pre slovenských zákazníkov známeho internetového obchodu. Skoro ako blesk z jasného neba sme sa dozvedeli, že Hej.sk končí. Prekvapivé to bolo hlavne kvôli tomu, že Hej.sk patril medzi najväčších hráčov na našom trhu.

Bližšie informácie o tom, že dochádza k ukončeniu prevádzky zverejnené neboli. Na oficiálnej stránke Hej.sk sa akurát v prehľade aktualít objavila informácia, že internetový obchod Hej.sk dňa 29.2.2024 ukončí svoju prevádzku. Na možné pozadie sa pozrieme trošku neskôr, teraz poďme na kľúčovú otázku pre existujúcich, respektíve bývalých zákazníkov.

Hej.sk skončil. Ako môžem riešiť reklamácie?

Reklamácie tovaru od zákazníkov obchodu Hej.sk budú vybavované aj po formálnom ukončení jeho prevádzky. Ich vybavovanie prechádza pod krídla obchodov DATART na Slovensku. Ak reklamáciu budete chcieť riešiť osobne na niektorej z predajná DATART, tak si zo sebou nezabudnite zobrať doklad nákupu z Hej.sk.

Druhou možnosťou je využitie reklamačného oddelenia:

  • ELEKTROSPED, a. s.
  • Reklamačné oddelenie
  • Diaľničná cesta 6015/12A, budova DC 21
  • 903 01 Senec

K dispozícii je aj Zákaznícke centrum Hej.sk, ktoré môžete kontaktovať na telefónnom čísle 02 2025 1000. Ako dlho bude tento kontakt fungovať nie je uvedené. Nakoľko je ale uvedené, že ide o zákaznícke centrum končiaceho obchodu, je možné, že časom ukončí svoju prevádzku. V takom prípade mi príde logické kontaktovať priamo zákaznícku linku DATART.

Hej.sk skončil. Prečo zákazníkov smeruje na DATART?

Druhým prekvapením v súvislosti s koncom predajcu môže byť to, že zákazníkov priamo smeruje na DATART. Dokonca priamo s odporúčacím kódom na registráciu do VIP programu, vďaka čomu získajú výhody ako napríklad lepšie ceny.

Aké je pozadie tohto presmerovania zákazníkov a prečo bola zvolená práve sieť DATART? Vec sa má tak, že obidvaja spomínaní predajcovia patria do rovnakej siete. Inak povedané, majú rovnakého majiteľa – ELEKTROSPED, a.s.. Stačí si trošku “zagoogliť” a zistíte, že táto akciová spoločnosť patrí do portfólia veľkej skupiny HP Tronic.

DATART sa jej súčasťou formálne stal v septembri 2018. Skupina HP Tronic vtedy v súvislosti s fúziou informovala, že pre elektropredajne bude ako hlavnú značku používať práve DATART. To okrem iného znamenalo, že bola pripravovaná aj expanzia ponúkaných služieb. Z pohľadu zákazníkov sa vtedy reálne nezmenilo nič.

Koniec Hej.sk v podstate znamená to, že materská firma sa chce v ešte väčšej miere zamerať na DATART, v ktorom zjavne vidí väčší potenciál. Týmto krokom ale pretrasy na trhu s elektronikou nemusí skončiť. Ako informoval portál Forbes.sk, český HP Tronic a slovenský Nay plánujú spojenie a vytvorenie spoločného holdingu.

Ak by tento krok odobril protimonopolný úrad, tak by efektívne jedna kontrolná skupina pod svojimi krídlami mala NAY, DATART, Electroworld, ako aj výrobcu Eta.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Mohlo by zaujať

Messenger PIN: Čo to vlastne je?

Zavedenie novinky Messenger PIN má dva rozmery. Ide o ochranu vašich správ pre neoprávneným prístupom a umožňuje to aj ich zálohovanie.