Packeta ponúka vyzdvihnutie zásielky inou osobou. Aj zo Z-BOXu

  • Aplikácia Packeta ponúka možnosť zdieľať svoju zásielku s kýmkoľvek.
  • V praxi ide o posunutie základných informácií, čo sa dá aj bez aplikácie.
  • To platí pre doručovanie cez výdajné miesto. V prípade Z-BOXu je to iné.

Na vyzdvihnutie zásielky doručovanej cez Packetu je vo väčšine prípadov viac než dosť času. Občas ale môže nastať aj situácia, kedy to z nejakého dôvodu proste nestíhame. Vtedy je dobré využiť možnosť predĺženia času na vyzdvihnutie zásielky. Je to bezplatné a veľmi jednoduché.

Čo však v prípade, že ani toto nebude postačovať? Vtedy Packeta ako alternatívu ponúka zdieľanie zásielky. Keď mi táto možnosť prvýkrát vybehla v mobilnej aplikácii Packeta, tak som mal pomerne vysoké očakávania.

Informácia o tejto možnosti sa mi zobrazila v upozornení od aplikácie, takže som predpokladal, že to bude niečo špeciálne. Aj priamo v aplikácii som bol informovaný, že “cez appku Packeta môžeš svoju zásielku zdieľať s kýmkoľvek”. Paráda, to bude nejaká špeciálna služba, hovoril som si… Spočiatku som ale zostal trochu sklamaný.

Výdajné miesta Packeta a vyzdvihnutie inou osobou

Zdieľanie zásielky cez aplikáciu Packeta na prvý pohľad nebolo o ničom inom, než o prostom skopírovaní a poslaní čísla zásielky a hesla. Aplikácia neponúkala žiadnu dodatočnú vec oproti tomu, ako keď svojmu kontaktu pre vyzdvihnutie zásielky prepošlete e-mail “Zásielka je pripravená na výdaj” alebo SMS správu od Packety.

Proste mu poviete heslo a miesto kam má ísť balík vyzdvihnúť. To je celé. Aj zdieľanie zásielky cez aplikáciu Packeta bolo len o posunutí informácie o čísle zásielky a hesle pre jej vyzdvihnutie.

Ak potrebujete, aby vám niekto vyzdvihol zásielku od Packety z výdajného miesta, tak na to nemusíte používať aplikáciu. Stačí, že známemu pošlete heslo. Z e-mailu alebo SMS správy. Prečo teda Packeta robila také veľké haló okolo funkcie pre zdieľanie zásielok?

Po chvíľke mi to došlo. To, že poznám miesto a heslo mi stačí pre vyzdvihnutí na výdajnom mieste. Akonáhle by ale išlo o balíček zo Z-BOXu, tak mám veľký problém. Zásielky doručované cez Z-BOXu sú totiž priamo spojené s telefónnym číslom. Na otvorenie Z-BOXu potrebujem mobil, aplikáciu a prihlásenie do správneho konta.

Packeta Z-BOX a vyzdvihnutie inou osobou

A práve tu do hry vstupuje tá pridaná hodnota zdieľania zásielok cez aplikáciu Packeta. Vec sa má tak, že človek, ktorý vám má vyzdvihnúť zásielku zo Z-BOXu bude potrebovať aplikáciu Packeta. Tú ale potrebujete aj vy, aby ste mu vedeli posunúť potrebné informácie.

Aplikácia od marca 2023 obsahuje ponuku “Vyzdvihnúť cudziu zásielku”, kde je potrebné zadať číslo zásielky a heslo pre vyzdvihnutie. Potom sa táto zásielka pridá do profilu a vie ju vybrať aj zo Z-BOXu.

Praktické je to aj v tom, že keď je zásielka pridaná pod profil, tak ju aplikácia sleduje. To znamená hlavne to, že v aplikácii vidíte kde ju treba vyzdvihnúť, ale hlavne koľko na to máte času.

Navyše aplikácia Packeta zvykne pomerne frekventovane upozorňovať na to, ak zásielka ešte nebola vyzdvihnutá. To znižuje šancu, že zabudnete a sklamete človeka, ktorý sa na vás obrátil s prosbou o pomoc.

Zdieľanie zásielok cez aplikáciu Packeta je bezplatné. Ako som už uvádzal, nejde o nič iné, než o posunutie informácií, prípadne prístupových práv. Fyzicky nedochádza k žiadnej zmene.

Zásielku síce môže vybrať niekto iný, no vykonať to stále musí na mieste, ktoré je uvedené ako miesto doručenia v oznámení o vyzdvihnutí. Proste tam, kde mala byť zásielka doručená. Na tom sa nemení nič.

Zdieľanie zásielky cez aplikáciu Packeta robí dve veci. Tou prvou je posunutie informácií od pôvodného príjemcu na osobu, ktorá má balík vyzdvihnúť. Druhou je to, že protistrana si vie vašu zásielku pridať do svojho účtu. A potom ju pre vás dokáže vybrať aj zo Z-BOXu.

Pre výdajné miesto stačí heslo, pre Z-BOX je treba aplikáciu

Aby som to zhrnul. Príjemca nemusí nevyhnutne potrebovať aplikáciu, aby mohol vašu zásielku vyzdvihnúť. V kamennej pobočke Packety (výdajné miesto) mu stačí poznať heslo, ktoré nadiktuje obsluhe. Toto heslo máte v e-maile aj v SMS správe. Aplikáciu teda netreba vám, ani človeku, ktorý vám balíček vyzdvihuje.

Avšak, ak pre vás niekto chce vybrať zásielku zo Z-BOXu, tak bez aplikácie to nepôjde. Zo Z-BOXu sa vyzdvihnutie uskutočňuje výlučne prostredníctvom aplikácie. Navyše s ním potrebujete zdieľať prístupové informácie. A to je možné len cez aplikáciu Packeta. To v praxi znamená, že ak chcete aby vám niekto vybral zásielku zo Z-BOXu, tak vy aj on musíte mať aplikáciu Packeta.

Postup je vtedy taký, že vy ako prijímateľ v aplikácii Packeta pri balíku kliknete na tri bodky. Z ponuky vyberiete možnosť “Zdieľať zásielku”. Zvolíte príjemcu alebo spôsob zdieľania (WhatsApp, SMS, e-mail, uloženie do poznámok…). Informácie posuniete osobe, ktorá vám má vybrať zásielku.

Tá potom cez možnosť “Vyzdvihnúť zdieľanú zásielku” v aplikácii Packeta pridá číslo zásielky a heslo pre vyzdvihnutie. Zásielka bude týmto krokom zaradená pod jeho profil. Potom príde s aplikáciou k potrebnému Z-BOXu a vyberie ju. Hotovo.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Mohlo by zaujať

Ako zaheslovať Excel?

Pri niektorých súboroch z Excelu je vhodné siahnuť po ochranných mechanizmoch. Dostupných je hneď niekoľko možností.