Ako predĺžiť dobu na vyzdvihnutie zásielky z Packety?

  • Dnes patrí medzi najpopulárnejšie služby na prepravu balíkov.
  • Už štandardne máte pomerne dosť času na vyzdvihnutie balíka.
  • Tento čas sa dá v prípade potreby predĺžiť. Niekedy o hodný kus.

Podľa dát Packety si väčšina zákazníkov balíček vyberá priamo v deň jeho doručenia. Aspoň v prípade výdajných miest a Z-Boxov, ktoré majú v pešej blízkosti k práci alebo domovu. Je to celkom logické. Na väčšinu balíčkov sa jednoducho tešíme.

Súčasne si zvykneme vyberať miesto doručenia, ktoré máme veľmi blízko. Neviem si predstaviť, že niekto by si naschvál zvolil výdajné miesto Packety, do ktorého musí cestovať cez celé mesto, keď si môže vybrať to, ku ktorému vie “prebehnúť v papučiach”.

Koľko mám vlastne času na vyzdvihnutie zásielky?

Packeta je za štandardných podmienok veľmi štedrá s časom na vyzdvihnutie balíka. Po doručení zásielky na vami zvolené výdajné miesto máte na vyzdvihnutie 7 dní. Pri využívaní Z-BOXu sú to 2 kalendárne dní.

Píšem, že za štandardných podmienok. To preto, že v prípade sezónneho obdobia, kedy dramaticky narastá objem zásielok, dochádza k skráteniu úložnej lehoty balíkov. Packeta za sezónne obdobie označuje mesiace november a december. Logicky. Ľudia zháňajú darčeky, využívajú pritom prepravné služby a počet zásielok v preprave narastá aj o stovky percent.

Aby sa balíky na odberných miestach zbytočne nehromadili je doba uloženia počas mesiacov november a december skrátená zo 7 na 5 dní. Pri využívaní Z-BOXu platí klasická doba uloženia – 2 kalendárne dni.

Samozrejme, že môžu nastať situácie, kedy by bolo dobré túto dobu predĺžiť. Niečo vybehne v práci, musíte náhle odcestovať a podobne. V Packete na takéto situácie mysleli. Preto služba ponúka možnosť predĺžiť dobu uloženia zásielky.

Počas štandardného, mimosezónneho, obdobia je možné dobu uloženia pri výdajných miestach predĺžiť dvakrát, a to až po 7 dní. To znamená, že na vyzdvihnutie máte celkovo až 21 dní (základných 7 dní, prvé predĺženie o 7 dní a druhé predĺženie o 7 dní). Pri Z-BOXe je dobu uloženia balíka možné predĺžiť o 1 deň, čo znamená, že celkovo máte 3 dni (základné 2 dni plus jedno predĺženie o 1 deň).

SlužbaDoba uloženiaMožnosť predĺženia
Výdajné miesto7 dníaž 7 + až 7 dní
Z-BOX2 kalendárne dnijednorazovo o 1 deň
Doba uloženie balíkov doručovaných cez Packetu mimo vianočnej sezóny (január až október)

Cez sezónu je okrem doby uloženia skrátená aj možnosť predĺžiť dobu uloženia. V prípade výdajného miesta je možné využiť len jedno predĺženie, a aj to maximálne o 2 dni. To znamená, že v novembri a decembri si viete balíček doručovaný cez výdajného miesto Packety uskladniť maximálne na 7 dní (základných 5 dní a jedno predĺženie o 2 dni). Z-BOX funguje rovnako ako mimo sezóny – celkovo máte 3 dni (základné 2 dni plus jedno predĺženie o 1 deň).

SlužbaDoba uloženiaMožnosť predĺženia
Výdajné miesto5 dníjednorazovo až o 2 dni
Z-BOX2 kalendárne dnijednorazovo o 1 deň
Doba uloženie balíkov doručovaných cez Packetu cez vianočnú sezónu (november a december)

Ako predĺžiť dobu na vyzdvihnutie zásielky z Packety?

Doba uloženia zásielky v Packete je nastavená celkom štedro. Ako som ale už spomínal, stať sa môže čokoľvek. Dôležité je vedieť, že po uplynutí úložnej lehoty sa zásielka automaticky vracia odosielateľovi. To znamená, že by vám ju musel opätovne poslať.

Toto sa prirodzene predraží a samozrejme budete musieť čakať omnoho dlhšie na doručenie. Ak viete, že nestíhate, tak je dobré radšej predĺžiť dobu uloženia zásielky. Spraviť sa to dá viacerými cestami, čo je úplne super:

  • Priamo cez webový prehliadač na stránke pre sledovanie zásielky
  • Cez mobilnú aplikáciu Packeta. Kliknite na tri červené bodky vedľa zásielky a následne kliknite na možnosť Predĺžiť.
  • Cez automatizovaného chatbota na stránke Packeta. Ako požiadavku mu zadajte dopyt “predĺžiť zásielku” a postupujte podľa pokynov. Budete potrebovať číslo zásielky.
  • Cez kontaktný formulár na webe Packeta. V prvom kroku zvoľte, že ste “Príjemca”. Hneď v druhom kroku potom máte výber “S čím vám môžeme pomôcť?”, kde sa nachádza “Predĺženie úložnej doby zásielky”.

Aj to, že Packeta ponúka širokú škálu možností ako predĺžiť úložnú dobu zásielky je super. Každý si môže zvoliť ten spôsob, ktorý mu vyhovuje najviac. Pre mladšie ročníky bude asi najlepšou cestou využitie mobilnej aplikácie, pri svojich rodičoch si zase viem predstaviť siahnutie po kontaktnom formulári.

Vo všeobecnosti sa mi ale najviac pozdáva kliknutie na tlačidlo “Predĺžiť úložnú dobu” na webovej stránke pre sledovanie zásielky – https://tracking.packeta.com/.

V kontextovom okne “Do kedy chcete predĺžiť úložnú dobu zásielky?” kliknite na riadok pre výber dátumu a zvoľte vhodný termín. Tu mi trochu vadí, že používateľské rozhranie neobsahuje filter, ktorý by termíny ohraničoval len na reálne využiteľné obdobie. Alebo inak. Zvoliť si tu môžem napríklad aj 15. marec 2024, hoci reálne si termín môžem predĺžiť len o 2 dni (sezónne obdobie), teda do 21.12.2023. A takýto výber nad rámec potom končí chybovou hláškou.

Nechápem, prečo je takýto výber vôbec možný. Logicky by som očakával, že vyberať bude môcť len z tých dní, pri ktorých to bude fungovať. Buď by som privítal nejaké farebné označenie vhodných dní, napríklad zelenou farbou. Alebo ešte lepšie, to, aby som nemohol kliknúť na ľubovoľný termín. Tie reálne by sa dali vybrať, ostatné by boli prečiarknuté alebo sivou farbou. Niečo také vizuálne jasné…

Ale to je len taká moja malá výčitka. Inak je to jednoduché. Stačí par kliknutí a máte vybavené. Pozitívne hodnotím aj to, že Packeta možnosť predĺžiť čas na vyzdvihnutie balíka nestavia do pozície extra služby. Na mysli teraz mám to, že je to štandard, ktorý je dostupný bezplatne.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Mohlo by zaujať
Ako nastaviť heslo vo Windows 10

Ako nastaviť heslo vo Windows 10?

Heslo predstavuje základný spôsob ochrany používateľského konta. Ako nastaviť heslo vo Windows 10? Takto to zvládne každý.