Dnes Instagram patrí medzi najpopulárnejšie sociálne siete. Teší sa z obrovského množstva používateľov a prispel aj k vzniku novodobého fenoménu s menom influencer. Ľudia si dokázali vďaka pútavému obsahu vybudovať rozsiahle základne fanúšikov, čo ďalej speňažujú vďaka reklame na rôzne služby či produkty.
Keď Instagram v roku 2010 započal svoju púť, bolo to v úplne inej podobe ako ho poznáme dnes. Začínal ako aplikácia pre iOS určená na zdieľanie fotografií vytvorených mobilom, ktoré sa dali skrášľovať s pomocou niekoľkých filtrov.
Načasovanie bolo priam ideálne. Len pár mesiacov pred štartom dnes už tak známej aplikácie sa na trh dostával vtedy nový iPhone 4, ktorý prinášal značné vylepšenia v oblasti mobilnej fotografie a videa.
Schopnosti smartfónov sa postupne vyvíjali, a tak aj v prípade Instagramu prirodzene rástol záujem o video. Dnes si už Instagram bez Príbehov pomaly ani nevieme predstaviť, no presne tak vyzerali jeho začiatky. Populárne “storíčka” boli do aplikácie pridané až v roku 2016, necelých 6 rokov po štarte aplikácie. Krátke videa, ktorá zmiznú po 24 hodinách od ich publikovania boli veľkým lákadlom. Dodnes sú.
Portál EarthWeb tvrdí, že Príbehy na Instagrame v roku 2024 využíva až neuveriteľných 900 miliónov používateľov tejto aplikácie. Stal sa z toho silný marketingový nástroj. Skutočnosť, že príbehy na Instagrame zmiznú po 24 hodinách používateľov priam motivuje k tomu, aby ich pozerali. Je tam len obmedzený čas a keď to neuvidím teraz, tak potom to tam už nebude…
Dĺžka príbehu na Instagrame narástla
S tým ako sa menili funkcie a schopnosti Instagramu sa vyvíjali aj Príbehy. Menilo sa viacero vecí, no medzi najzaujímavejšiu úpravu patrí asi dĺžka príbehu na Instagrame. Spočiatku malo ísť o krátke a “úderné” videá. Preto maximálna dĺžka príbehu na Instagrame začínala na 15 sekundách!
Nahrať síce bolo možné aj dlhšie videá, no Instagram z nich zobral len prvých 60 sekúnd a tie navyše rozsekol na štyri samostatné klipy po 15 sekundách. Veci sa ale neustále menia a mení sa aj správanie používateľov na sociálnych sieťach. Niekto vo vedení preto časom dospel k záveru, že dĺžka príbehu na Instagrame by sa mala zmeniť tiež.
Sociálna sieť začala s experimentovaním koncom roka 2021. Novinka sa nakoniec k používateľov dostala v septembri 2022. V tom čase o tom medzi prvými informoval TechCrunch.
Zmenilo sa to, že dĺžka jedného príbehu na Instagrame narástla z pôvodných 15 až na 60 sekúnd. Dovtedy sa používateľ musel preklikať sériou 4 príspevkov, po novom ho čakalo neprerušovaných 60 sekúnd.
K tejto zmene došlo nepochybne aj kvôli rastúcemu tlaku zo strany konkurenčnej a na videá orientovanej aplikácie TikTok. Tá dokázala poblázniť neuveriteľné množstvo ľudí. Instagram samozrejme nech prichádzať o svojich používateľov, a tak sa začal aktívnejšie zameriavať práve na videá.
Spomínaná úprava platí dodnes. To znamená, že dĺžka príbehu na Instagrame je maximálne 60 sekúnd. Vtedy sa video zobrazuje ako jeden klip. Nahrať je možné aj dlhšie videá, no tie budú rozdelené na samostatné bloky po 60 sekúnd. Rovnaký princíp ako platil v časoch 15-sekundových príbehov.