Windows 10 obsahuje kopu zabudovaných aplikácií, ktoré nám pomáhajú s pracovnými povinnosťami. V základe ide najmä o Rýchle poznámky, Kalkulačku či aplikácie Pošta a Kalendár. Práve digitálny kalendár je skvelým nástrojom, cez ktorý môžeme sledovať svoje stretnutia a dôležité udalosti.
Bežne sa s ním pracuje tak, že ho spustíme cez ponuku Štart a v rozhraní aplikácie si vytvoríme udalosť. Od Windows 10 verzie 1909 je však možné celý proces dramaticky uľahčiť. Udalosti a stretnutia je do Kalendára možné bez nutnosti spustenia aplikácie – cez sekciu dátum a čas na paneli úloh.
Ide o drobné, no veľmi príjemné, vylepšenie, ktoré veľmi poteší aktívnych používateľov aplikácie Kalendár. Po novom teda stačí kliknúť na dátum a čas v pravom rohu panela úloh, čo vysunie sekciu s náhľadom kalendára. Priamo odtiaľ je možné vytvárať udalosti.
- Kliknite na dátum a čas na paneli úloh.
- Zobrazí sa náhľad kalendára s hodinkami.
- Kliknite na dátum, pre ktorý chcete udalosť vytvoriť.
- V dolnej časti rozhrania je prítomný riadok „Pridať udalosť alebo pripomienku“.
- Kliknite tam a začnite písať.
- Zvoliť si môžete aj presný čas odkedy dokedy má udalosť trvať.
- Taktiež môžete pridať presné miesto stretnutia.
- Následne stačí kliknúť na „Uložiť“.
- Ak by ste sa chceli rýchlo presunúť do aplikácie Kalendár a doplniť informácie či ľudí, tak kliknite na tlačidlo „Ďalšie podrobnosti“.
Naplánované stretnutia a udalosti si môžete prezerať v tomto istom rozhraní. Stačí kliknúť na konkrétny dátum a zobrazí sa prehľad všetkého, čo je pre tento deň uložené v kalendári.