- Príčin prečo Messenger nezobrazuje fotky môže byť celý zástup.
- Od tých jednoduchších až po veci mimo kontroly bežného človeka.
- Základy sú ale základmi z nejakého dôvodu, a preto stoja za preverenie.
Príčin prečo Messenger nezobrazuje fotky môže byť celý zástup. Od tých jednoduchších až po komplikovanejšie veci, ktoré ako bežný používateľ prakticky ani nemáte možnosť ovplyvniť. Ono aj identifikovať čo presne je vo veci nie je vôbec ľahké. Napriek tomu načrtnem niekoľko typických alebo pravdepodobných scenárov spojených s tým, že aplikácia Messenger nezobrazuje fotky.
Vopred ale upozorňujem. Nie je to nič vytesané do kameňa. Situácia sa môže líšiť používateľ od používateľa, a to, že niečo pomohlo ostatným ešte automaticky neznamená, že to bude záchranou aj pre vás. Aplikácie sú často nevyspytateľné a Messenger, ktorý zrazu nezobrazuje fotky, je toho priam stelesnením. Stále ale platí, že základy sú základmi z nejakého dôvodu, a preto stoja za preverenie.
Nemáte pripojenie na internet
Ak ste sa k tomuto textu dostali zo smartfónu, na ktorom Messenger nezobrazuje fotky, tak môžete ísť rovno na ďalší bod. Toto sa vás netýka. Avšak, v prípade, že googlite možnú pomoc pre rodičov alebo známych, tak odporúčam preveriť tento triviálny základ. Má daný smartfón aktívne pripojenie na internet, ktoré reálne funguje?
Nie len, to že Wi-Fi zobrazuje ikonku, ale tečú reálne dáta? Otvorte webový prehliadač a dajte tam nejaký web, odpojte a znovu sa pripojte k Wi-Fi, vypnite a zapnite mobilné dáta. Je to možno trochu smiešne, ale tých pár kliknutí stojí za to.
Už párkrát som na modeloch čínskych značiek riešil to, že symbol Wi-Fi sa zobrazoval, no napriek tomu spojenie nefungovalo. Ak vám preto mamka tvrdí, že Wi-Fi má, no nejde jej internet, tak na tom niečo môže byť. Preklepnite si, či máte stabilné pripojenie, ako aj to, či náhodou nemáte aktivovaný nejaký režim šetrenia dát.
Problém na strane Facebooku
Toto je presne jedna z tých vecí, ktoré neviete poriadne ani zistiť, nie to ešte ovplyvniť. Niečo sa pokazilo na strane spoločnosti Meta Platforms (nový názov pre firmu Facebook) a u vás sa to prejavuje tak, že Messenger nezobrazuje fotky. To, že niečo nefunguje sa dá teoreticky zistiť napríklad cez web DownDetector, ktorý zhromažďuje upozornenia na výpadky a problém od používateľov rôznych služieb. Okrem grafu sú tu aj priamo komentáre od ľudí.
Muselo by ale ísť o výraznejší problém, ktorý by zasiahol dosť veľký okruh ľudí. Vtedy je rovno vysoko pravdepodobné aj to, že by sa správa o výpadku, respektíve probléme, že Messenger nezobrazuje fotky dostala do médií ako horúca novinka či aktualita. Nastať ale môže aj to, že ide menej rozšírený problém, o ktorom sa tak ľahko nedozviete. V obidvoch prípadoch vám nezostáva nič iné, než len čakať.
Chýbajúce povolenia pre aplikáciu
Toto bude asi najčastejšia príčina prečo aplikácia Messenger nezobrazuje fotky. Nemá na to potrebné povolenie. Možno, že ste ho pred časom udelili, no medzitým prišla nová systémová aktualizácia, ktorá vec zmenila, skúšali ste nejakú bezpečnostnú aplikáciu alebo sa proste Android rozhodol, že Messenger ste dlho nepoužívali a už dané povolenia nepotrebuje.
Cez Nastavenia si nájdite sekciu Povolenia aplikácií a preklikajte sa k Messengeru. Alebo podržte prst na ikone aplikácie Messenger, potom kliknite na to malé “i” hore, a z ponuky vyberte “Povolenia aplikácie”. Povoľte jej prístup k Fotoaparátu a Médiám (Súbory a média). Prejdite na spodok sekcie a vypnete možnosť “Odstrániť povolenia, ak sa aplikácia nepoužíva”. Aby sa to podobná situácia neopakovala.
Staré známe “triky”
Vyskúšajte staré známe klasiky. Vypnutie a zapnutie aplikácie, aj s jej poriadnym ukončením, nielen s minimalizovaním. A taktiež rovno skúste aj vypnúť a zapnúť smartfón. Povestné “skúšali ste to vypnúť a zapnúť” je už takým IT folklórom, ale má to dobrý dôvod. Ono to totiž skutočne dokáže pomôcť.
Teoreticky je tu aj možnosť, že sa fotky nesťahujú kvôli tomu, že úložisko smartfónu je plné. Na túto skutočnosť by vás ale veľmi dôrazne upozorňoval systém a nejaké tie fotky by boli najmenším problémom.
Šetrič dát v aplikácii Messenger
Overte si aj to, či ste náhodou nezapli funkciu “Šetrič dát”. Takáto vec sa jednak vyskytuje na úrovni systému Android pre plošnú aktiváciu – pre všetky aplikácie. Zradnejšie je to, že svoje vlastné šetrenie dát má aj priamo Messenger.
Prejdite do menu, kliknite na ozubené koliesko a v zozname sekcií nájdite “Šetrič dát”. Kliknite na túto možnosť, a ak je funkcia zapnutá, tak ju vypnite.
Nainštalovanie aktualizácie
Nečaká náhodou v Obchode Play na inštaláciu nová aktualizácia pre Messenger? Ak áno, tak by bolo veľmi vhodné nainštalovať ju. Možné práve touto formou vývojári riešia problémy, ktoré vznikli takpovediac na pozadí, a na strane používateľov sa prejavujú tým, že im Messenger nezobrazuje fotky.
Proste zájdite do Obchodu Play, otvorte sekciu Správa aplikácií a zariadení, a ak tam vidíte aktualizáciu pre Messenger, tak ju nainštalujte. Možno pomôže už samotná skutočnosť, že aplikácia sa dočasne poriadne vypne.
Vyčistenie dočasných súborov
Toto je ďalšia vec, ktorá sa ťažko identifikuje, ale často je príčinou problémov. Proste sa niečo pokazilo v aplikácii, respektíve v dočasných súboroch, na ktoré sa spolieha pre rýchlejšie spustenie a podobne.
Môže ísť o to, že sa správne nenačítava celé rozhranie, aplikácia mrzne alebo aj to, že zrazu Messenger nezobrazuje fotky. Včera to ešte šlo, dnes je tu problém. Možno ste medzitým inštalovali aktualizáciu, možno ste nerobili vôbec nič.
Ešte predtým, než pristúpite k radikálnejšiemu kroku vyskúšajte jednoduché vymazanie dočasných dát. Nájsť to môžete aj po označením “Vymazať vyrovnávaciu pamäť”. Prejdite do sekcie Nastavenia, tam nájdite Aplikácie a prejdite do zoznamu všetkých nainštalovaných aplikácií.
Nazývať by sa to malo napríklad “Spravovať aplikácie”. Tam nájdite Messenger, kliknite naň a cez ponuku “Vymazať dáta” zvoľte odstránenie dočasných súborov/vymazanie cache alebo vymazanie vyrovnávacej pamäte.
Preinštalovanie aplikácie
Trošku drastickejším krokom je preinštalovanie aplikácie. Je to ďalšia klasika. Aplikáciu odinštalujete, smartfón vypnete a zapnete (pre istotu) a aplikáciu znovu nainštalujete z Obchodu Play.
Prípadne môžete skúsiť to, že si otvoríte informácie o aplikácii, kde zvolíte možnosť “Vymazať dáta” a následne “Vymazať všetky dáta”. V tomto prípade sa aplikácia neodinštaluje, len sa vymažú všetky používateľské dáta a začínať budete nanovo. Osobne by som ale pristúpil rovno ku kompletnému preinštalovaniu. Pre istotu.