- E-shop Alza využíva už dlhé roky. Nepravidelne, ale predsa.
- Celkom dobre sa zvyknem orientovať v akciách, službách aj ponuke.
- Napriek tomu ma nedávno poriadne zaskočila novou službou.
Alza u mňa patrí medzi obľúbené e-shopy. Nakupujem tu síce sporadicky, no prakticky každý rok. Respektíve je to skôr tak, že vždy keď potrebujem niečo kúpiť online, tak to hľadám prioritne v ponuke Alzy. Na tento e-shop som si jednoducho zvykol a mám s ním pozitívne skúsenosti.
Páči sa mi možnosť využívať službu AlzaBox, po ktorej zvyknem obvykle siahnuť. Výnimkou sú prípady, kedy som príliš lenivý alebo keď objednávam tovar väčších rozmerov. Napríklad novú stoličku… Dobre viem, že Alza patrí medzi najväčších hráčov na trhu a každú chvíľu sa snaží rozširovať služby, prinášať nové akcie či prilákať zákazníkov na projekty ako je Digitálny Žiak.
Polnočné objednávky, ranné doručenie
Toto všetko je celkom prirodzené. Napriek tomu ma nedávno poriadne zaskočila. V dobrom. Moja bezdrôtová klávesnica začala robiť problémy, a tak som raz vo večerných hodinách impulzívne začal hľadať náhradu. Niečo cenovo dostupné. Tak za pár desiatok €.
Otvoril som si Alzu, kde som objavil aktuálne prebiehajúcu akciu na klávesnicu značky Logitech. Rozhodol som sa, že si ju objednám. A práve pri tom som sa dočkal spomínaného prekvapenia. Objavil som službu “Do polnoci objednáš, ráno v AlzaBoxe máš!”.
Samotný názov “Do polnoci objednáš, ráno v AlzaBoxe máš!” prezrádza všetko podstatné. Alza bola schopná svoje služby posunúť ešte o stupienok vyššie. To, že si niečo môžem objednať aj tesne predtým, než idem spať a druhý deň ma to bude čakať v AlzaBoxe je z môjho pohľadu úplne skvelá až priam prekvapivá služba.
Prekvapilo ma jednak to, že niečo také dokáže e-shop zvládať logisticky. Hlavne preto, že objednávky vytvorené do polnoci Alza doručí do svojich boxov po celom Slovensku. Nie je to len Bratislava či Košice, ale fakt každý región. Áno, je to tu trošku rozdelené. Približne v polovici krajov je zásielka doručená do 10:00, zatiaľ čo v druhej polovici je to do 12:00. Napriek tomu je to stále skvelé.
Druhou vecou, čo ma na tejto službe “polnočných objednávok” dostalo je to, že si za to nepýtajú žiadne peniaze navyše. Z pohľadu zákazníka je to proste úplne normálna objednávka s doručením do AlzaBoxu akú mal možnosť robiť už desiatkykrát. Nestojí to ani o cent naviac a balíček ma čaká na druhý deň. Za mňa proste bomba…
Ja som službu objavil niekedy v októbri a využil som ju už dvakrát. V obidvoch prípadoch garantovali doručenie do 10:00. Nesklamali ma. Prvá objednávka bola na vyzdvihnutie pripravená druhý deň o 07:19. Druhá, ktorú som realizoval asi o tri týždne neskôr, bola pripravená o 07:31.
K tomu fakt nemôžem mať žiadne výhrady. Pre mňa bola služba “Do polnoci objednáš, ráno v AlzaBoxe máš!” vždy len veľkou spokojnosťou. Ale tak, zas dve objednávky nie sú príliš veľká testovacia vzorka… Samozrejme, že mi to nedalo a musel som hľadať trošku viac.
Už od júla 2023
Ako som spomínal, objavil som to začiatkom októbra 2023. Na oficiálnom webe som sa ale dočítal, že novú službu Alza.sk spustila už 3. júla 2023. Takže za tie tri mesiace to už prirodzene museli mať krásne rozbehnuté. To, že služba funguje po celom Slovensku som spomínal. Na webe som sa však dozvedel ďalšiu zaujímavú vec – služba “Do polnoci objednáš, ráno v AlzaBoxe máš” funguje 7 dní v týždni!
Dostupná by mala by mala byť pre všetok tovar, respektíve pre všetky produkty/objednávky, ktoré sa dajú “napchať” do AlzaBoxov. Ak ste tak ako ja rozmýšľali nad tým, v čom je háčik, tak toto vyzerá byť práve on. Inak som nenašiel nič iné, čo by bolo skrytým mínusom tejto služby. Alza dokonca uvádza, že na celom Slovensku mala k júlu 2023 takmer 600 boxov a doručovanie do nich využíva viac ako 50 percent zákazníkov.
Takže už tak populárny spôsob doručovania tovaru proste posunuli na novú úroveň. Vyzerá to fakt super, akurát som zvedavý, ako zvládnu typický vianočný nápor…