Digitalny bonus O2

Príznačný koniec zvláštneho nápadu: O2 definitívne ruší Digitálny bonus

  • Od začiatku to bolo trochu zvláštne, neštandardné a zaujímavé.
  • Efektívne zníženie prevádzkových nákladov s dobrým pocitom.
  • Potom prišli ťažké časy a so sebou priniesli bizarné zakončenie.

Keď O2 v lete 2020 prišlo so zvýšením cien svojich fakturovaných služieb o 2€ zákazníkom dalo možnosť ako sa tomuto zdraženiu vyhnúť. Zaviedol sa takzvaný “Digitálny bonus”. Ak zákazník spĺňať tri podmienky, ktoré si určilo O2, tak získal bonus vo výške 2€, čo efektívne znamenalo, že sa ho zvýšenie cien netýkalo. Bol na tom rovnako ako predtým.

Prvá kapitola: Bonus za správne rozhodnutia

O2 Digitálny bonus pri uvedení prezentovalo ako veľkú vec. Hlásilo, že digitálne správanie je zodpovednejšie voči spoločnosti aj životnému prostrediu a súčasne je aj ekonomickejšie. Čiastočne priznávalo, že týmto spôsobom dosiahne zníženie priamych a nepriamych prevádzkových nákladov, no súčasne to trochu hralo aj na “spoločenské cítenie” a dnes tak veľmi populárnu “eko otázku”.

V podstate išlo o to, že všetka komunikácia s operátorom sa presunie do digitálnej sféry. Na to, aby ste získali O2 Digitálny bonus bolo nutné splniť tieto 3 podmienky:

  • využívanie elektronickej faktúry, namiesto papierovej
  • využívanie Digitálneho boxu, čo je online schránka na dokumenty od operátora (opäť namiesto papierov)
  • uhrávanie faktúr online cez inkaso, aplikáciu O2 alebo bankový prevod
Digitálny bonus

Získanie Digitálneho bonusu od O2 v princípe nebolo vôbec zložité. Zo strany operátora išlo o veľmi šikovný krok ako si znížiť prevádzkové náklady. Došlo jednoducho k tomu, že buď splníte nové podmienky, vďaka ktorým O2 ušetrí, alebo si za služby priplatíte 2€ mesačne.

Akurát sa to trochu zaobalilo do využívania ekologickejších, pohodlnejších a prehľadnejších riešení, no a bolo to… Celé sa to teda prezentovalo ako veľký “Digitálny bonus”. Niečo, čo je zodpovedné lebo to chráni prírodu a zákazník tým len získa. Tak trochu na štýl: “Pomôžete nám ušetriť a ešte z toho budete mať dobrý pocit”. Marketing v praxi.

„Digitálne nastavenie spraví náš spoločný život pohodlnejším a jednoduchším, ušetrí zbytočný papier, ale aj čas zákazníkom aj našim kolegom, aby sa na O2 Zákazníckej linke, O2 Chate a v O2 Predajni mohli ešte odhodlanejšie venovať zložitejším požiadavkám zákazníkov a mohli im priniesť čo najlepšiu zákaznícku starostlivosť.“

„Okrem toho, že digitálne správanie je zodpovednejšie voči spoločnosti aj životnému prostrediu je aj jednoznačne ekonomickejšie. Naopak, nedigitálne správanie ako sú napríklad papierové faktúry, či platba faktúr na predajniach dlhodobo prinášajú zvýšené náklady, či už personálne alebo aj materiálne nielen nám, ale aj našim zákazníkom.

Igor Tóth, riaditeľ marketingu O2, pri predstavení Digitálneho Bonusu od O2

O2 pri zavedení Digitálneho bonusu uvádzalo, že ide o spôsob, ktorý zohľadňuje náklady a zároveň reflektuje neustále navyšovanie hodnoty paušálov pri zachovaní pôvodných cien.

Neviem ako vy, ale ja pri dlhoročnom využívaní O2 Fér na faktúru nemám nejaký pocit, že by som dostával čoraz väčšiu hodnotu za svoje peniaze. Za všetky služby si vždy musím zaplatiť. Či ide o volania, SMSky, mobilné dáta alebo akúkoľvek inú službu.

Práve naopak. Začínal som na 0€ mesačne a vždy mi prišla faktúra, v rámci ktorej som uhradil svoju spotrebu. Teoreticky som teda nemusel platiť nič, lebo tam proste nebol mesačný poplatok. A teraz? Platím 2€ za to, že som zákazník.

O2 v januári 2022 znížilo hodnotu Digitálneho bonusu na polovicu. Na 1€. Zdôvodnilo to rastom cien v Slovenskej ekonomike a očakávaným nárastom nákladov na energie. Podmienky pre získanie bonusu zostali zachované, akurát z pohľadu peňazí to bol už len “polobonus”.

Digitálny bonus

Veľké finálne: Digitálny bonus, ledva sme ťa spoznali…

Druhá nepríjemná správa napojená na Digitálny bonus prišla 1. augusta 2022. Od septembra 2022 celý bonus končí a všetci budeme platiť o 2€ mesačne viac.

O2 v súvislosti s pokračujúcim rastom cien energií, tovarov a služieb, zruší od septembra možnosť využívania Digitálneho bonusu pre zákazníkov všetkých programov. Zákazníci si tak po novom už nebudú môcť znižovať výšku svojich faktúr o 1 euro mesačne. Zrušenie Digitálneho bonusu sa prejaví postupne podľa toho aké má zákazník zúčtovacie obdobie, najskôr však v zúčtovacom období od 8. septembra 2022, pričom zákazníci zaznamenajú rozdiel vo faktúrach prichádzajúcich v októbri a začiatkom novembra.

Tlačová správa O2 o zrušení Digitálneho bonusu

Pre mňa to napríklad znamená, že po úplnom zrušení Digitálneho bonusu budem platiť 2€ len za to, že proste mám možnosť využívať služby operátora. Nikomu nezavolám, nepošlem žiadnu SMS, no aj napriek tomu zaplatím 2€ len za to, že som u O2…

Náklady rastú, hlavne na elektrickú energiu, to beriem. Zdražovali aj ostatní operátori. O tom skutočne nechcem polemizovať. Celá táto záležitosť s Digitálnym bonusom od O2 mi ale príde tak trochu nešťastná, až absurdná. Hlavne teraz, keď sme sa dostali do poslednej kapitoly deja.

O2 to od začiatku prezentuje ako odmenu pre zákazníkov, ktorí sa budú správať “tak ako sa patrí”. Všetko budú riešiť digitálne, pomôžu odbúrať papiere, pomôžu znížiť náklady a pomôžu chrániť prírodu. Budeme vás zvýhodňovať. Ste skvelí, tak tu máte za odmenu Digitálny bonus!

Potom príde na lámanie chleba. Začnú rásť náklady, tak to treba premietnuť do príjmov. A čo sa spraví? Namiesto toho, aby si priplatili “tí nezodpovední”, ktorí nešetria prírodu a stále chcú od O2 papiere, tak to zaplatíme my. Prototypy dokonalého zákazníka. Najskôr prídeme o polovicu, potom o celý bonus. Za tie dva roky sa to otočilo celkom pekne.

Nuž, myslím si, že to celé od začiatku nebolo nastavené úplne najšťastnejšie. Extra bonus, vďaka ktorému ste presne tam, kde ste boli predtým. Tancovanie okolo zámeru znížiť náklady a hranie na ekologickú strunu, len preto, aby sa to potom náhle zrušilo a zmizla akákoľvek výhoda. Asi sa to príliš prekombinovalo. Na druhú stranu, ľudia zabúdajú veľmi rýchlo. O pár rokov si nikto na nejaký Digitálny bonus možno už ani nespomenie.

Aby som nezabudol, detaily o zrušení Digitálneho bonusu od O2 a popis možnosti na odstúpenie od zmluvy (odchod od O2) nájdete na oficiálnom webe.

Kedy to vlastne končí?

  • Ak dostávate faktúru za obdobie od 8. do 7. dňa v mesiaci, zmena Digitálneho bonusu nastane 8. 9. 2022. Zvýšená faktúra o 1 € vám po prvýkrát príde po 7. 10. 2022.
  • Ak dostávate faktúru za obdobie od 22. do 21. dňa v mesiaci, zmena Digitálneho bonusu nastane 22. 9. 2022. Zvýšená faktúra o 1 € vám po prvýkrát príde po 21. 10. 2022.
  • Ak dostávate faktúru za obdobie od 1. do 30./31. dňa v mesiaci, zmena Digitálneho bonusu nastane 1. 10. 2022. Zvýšená faktúra o 1 € vám po prvýkrát príde po 31. 10. 2022.
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Mohlo by zaujať