Ako na Steame vrátiť hru a dostať naspäť svoje peniaze?

Steam patrí medzi najznámejšie digitálne obchody s hrami a herným obsahom. Veľkej popularite sa teší vďaka dlhodobej histórii, rozsiahlemu obsahu, kope funkcií, ale aj vďaka zákazníckej podpore.

Nakoľko nie každý nákup novej hry dopadne vždy podľa predstáv, Steam svojim zákazníkom umožňuje požiadať o vrátenie peňazí. 

Skrátene to funguje tak, že používateľ podá žiadosť o vrátenie peňazí, Steam to ju vyhodnotí a následne rozhodne. Pri kladnom vyhodnotení žiadosti je hra z herného katalógu používateľa odstránená a peniaze vrátené buď na účet alebo vo forme kreditu pre ďalší nákup.

Steam má jednu z najštedrejších systémov pre vrátanie peňazí. V preklade to znamená asi toľko, že pokiaľ túto možnosť zákazník vyslovene nezneužíva, tak bude jeho žiadostiam vyhovené pri uvedení prakticky akéhokoľvek dôvodu. 

Či už hra nefunguje tak ako by mala, zakúpená bola omylom alebo len nesplnila očakávania, Steam zvykne refundáciu vykonať bez zbytočného otáľania. 

Pozor na základné podmienky

Napriek proklientskému prístupu ale stále platí, že na to, aby vrátenie hry na Steame mohlo prebehnúť je nutné spĺňať niekoľko základných podmienok. Konkrétne trojicu:

  • Hra musela byť zakúpená počas predošlých 14 dní.
  • Hra musela byť spustená kratšie ako 2 hodiny.
  • Hra musela byť zakúpená priamo cez Steam. Nemôžete požiadať o vrátenie peňazí za hru, ktorú ste si vyzdvihli cez kód zakúpený v inom obchode.

To znamená, že si nemôžete napríklad po mesiaci zmyslieť, že by sa vám hodili nejaké tie peniaze, a tak vrátite hru na Steame. Súčasne to slúži aj ako akýsi ochranný mechanizmus voči špekulantom, ktorí by povedzme hru prešli a následne požiadali o vrátenie peňazí.

Ak tento mechanizmus nepoužívate pravidelne a spĺňate vyššie spomínané podmienky, tak by vaša žiadosť mala prejsť bez najmenších problémov. Priamo spoločnosť Valve totiž uvádza, že žiadosť môžete podať z ľubovoľného dôvodu a vyhovie jej.

“Vrácení peněz si můžete vyžádat u téměř kteréhokoli nákupu ve službě Steam – a to z jakéhokoli důvodu. Třeba pokud Váš počítač nesplňuje hardwarové nároky, hru jste si zakoupili omylem nebo Vás po hodině hraní přestala bavit.”

Samozrejme, že požiadať o vrátenie peňazí za hru môžete aj v prípade, že tieto podmienky nespĺňate, no v takom prípade sa treba pripraviť na rozsiahlejší a manuálny proces preverenia žiadosti. Šanca, že skončí úspechom je nižšia, no stále tu je. 

Úplne skvelé je, že Steam peniaze vráti aj v prípade, že ste si hru zakúpili tesne predtým, než sa dostala do výpredajovej akcie.

“Za zneužití nepovažujeme případ, pokud uživatel zažádá o vrácení peněz za produkt, který si zakoupil před slevou, v níž si ten stejný produkt koupí za nižší cenu.”

Ako na Steame vrátiť hru?

O vrátenie peňazí za hru je možné požiadať buď cez oficiálnu stránku platformy Steam alebo cez jej aplikáciu. V praxi by to malo vyzerať úplne rovnako, no pre úplnosť uvádzam, že ja idem cez aplikáciu.

  • V rozhraní aplikácie klikneme na “Nápoveda”.
  • Vyberieme možnosť “Podpora služby Steam”.
  • Klikneme na tlačidlo “Nákupy”.
  • Dostaneme sa k prehľadu nedávnych nákupov.
  • Klikneme na hru, ktorú chceme vrátiť.
  • Dostaneme sa k ponuke “Jaký problém máte s tímto nákupem?”.
  • Klikneme na “Chtěl bych zažádat o vrácení peněz”.
  • Steam ešte ponúkne možnosť riešiť technické problémy s hrou alebo pokračovať v žiadosti o vrátenie. Zvolíme teda opäť možnosť pre vrátenie peňazí.
  • Prebehne rýchle overenie, či daný nákup spĺňa základné podmienky (14 dní, menej ako 2 hodiny hrania).
  • Nasleduje výber spôsobu pre vrátenie peňazí. Budete tu mať platobnú metódu použitú pre nákup a Steam kredit.
  • Systém nás vyzve na to, aby sme zvolil dôvod prečo hru chceme vrátiť.
  • Ak je to možné tak možnosť zvolíme a prípadne aj napíšeme pár viet. Ak nie, tak len zvolíme možnosť alebo to necháme tak – “Muj problém není uveden”. 
  • Avšak v prípade, že by sme žiadali o vrátenie a nespĺňame niektorú zo základných podmienok, tak dobré vyplnenie týchto dôvodov nám môže veľmi pomôcť.
  • Klikneme na tlačidlo “Odeslať žádost”.
  • Do poštovej schránky prepojenej so Steam účtom dorazí e-mail s informáciou, že žiadosť bola prijatá.
  • Po pár hodinách by následne malo doraziť vyrozumenie ako to celé dopadlo.

V mojom prípade som žiadosť podal o 22:26 a už o 23:06 mi prišiel druhý e-mail, ktorý informoval, že peniaze budú vrátené. Samotný bankový prevod ale podľa tejto správy môže trvať až 14 dní.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Mohlo by zaujať