Na moderných smartfónoch to väčšinou funguje tak, že nastavenie MMS prebehne automaticky. Systém telefónu si takpovediac načíta potrebné informácie od operátora. Vy ako používateľ nemusíte nič riešiť a rovno sa môžete pustiť do posielania a prijímania MMS.
Väčšina smartfónov si síce dokáže automaticky zistiť potrebné nastavenia pre MMS správy, no stať sa môže čokoľvek, čo znamená, že niekedy to nemusí vyjsť podľa očakávaní. Vtedy máte spravidla na výber medzi ručným nastavením MMS a použitím takzvanej nastavovacej SMS. Presný postup závisí od toho, ktorého operátora používate.
Ešte predtým, než pristúpite k nastavovaniu multimediálnych správ, by ste mohli vyskúšať obnovenie nastavení siete. V podstate ide o to, že smartfónu poviete “skús si znovu získať informácie od operátora”. Potrebujete nájsť sekciu “Názvy prístupových bodov (APN)”, kde potom ťuknete na tlačidlo “Obnoviť”. Pri problémoch môžete vyskúšať aj prosté vypnutie a zapnutie telefónu.
Predmetná sekcia “Názvy prístupových bodov” alebo “Prístupové body” sa nachádza v sekciách “SIM karty a mobilné siete”, “Bezdrôtové pripojenie a siete” alebo “Mobilné siete”. Závisí to od toho aký presný model smartfónu používate a aká verzia systému je tam nainštalovaná.
Ak si na nastavovanie netrúfate, tak kontaktujte zákaznícku linku svojho operátora, kde by vám mali rýchlo pomôcť. Prípadne je tu ešte aj možnosť vydať sa do najbližšej predajne vášho operátora, kde by vám MMS mali nastaviť na počkanie.
O2
Ak máte O2, tak príjem a posielanie MMS môžete nastaviť pomocou spomínanej nastavovacej SMS. Netreba sa toho báť. Nejde o nič komplikované. Odošlete SMS správu s konkrétnym textom a od operátora vám príde SMS s nastaveniami.
V prípade O2 treba pre získanie nastavení MMS poslať SMS správu v tvare SET MMS na číslo 99202. Obratom by ste mali od operátora prijať SMS s potrebnými dátami. O2 na svojom webe uvádza, že nastavenie prebehne automaticky po zadaní bezpečnostného kódu 12345.
Ak by to náhodou nefungovalo, tak budete musieť pristúpiť k ručnému nastaveniu MMS správ.
- Na telefóne si otvorte Nastavenia.
- Nájdite sekciu “SIM karty a mobilné siete” alebo “Bezdrôtové pripojenie a siete”.
- Rozkliknite si nastavenia pre O2 SIM kartu alebo hľadajte sekciu “Mobilné siete”.
- Potom hľadajte sekciu “Názvy prístupových bodov”.
- Ak je tu vytvorené niečo ako “O2 MMS”, tak túto možnosť otvorte a skontrolujte zadané informácie”.
- Ak vám možnosť “O2 MMS” chýba, tak kliknite na “Nový prístupový bod” a vyplňte informácie.
Manuálne nastavenie MMS v telefóne | |
Názov pripojenia | O2 SK MMS |
APN / Miesto prístupu | o2mms |
Meno používateľa | |
Heslo | |
Vyžadovať heslo | nie |
Používať proxy | áno |
IP adresa/Proxy server sys. MMS | 10.97.1.11 |
MMSC – Domovská stránka | http://mms.o2world.sk:8002/ |
Port | 8080 (staršie telefóny používajú port 9201) |
Orange
V prípade Telekomu je o poslanie konfiguračnej SMS správy potrebné požiadať na linke technickej podpory 0800 500 555. Je možné, že rovnako by ste pochodili aj na bežnej zákazníckej linke 905, no tá je spoplatnená a za prepojenie s operátorom si účtuje 1,50 €.
Z môjho pohľadu je nastavenie MMS technická vec, tak by som volal na bezplatnú technickú linku…
V prípade ručného nastavenia MMS postupujte tak ako sme si už popísali:
- Na telefóne si otvorte Nastavenia.
- Nájdite sekciu “SIM karty a mobilné siete” alebo “Bezdrôtové pripojenie a siete”.
- Rozkliknite si nastavenia pre Orange SIM kartu alebo hľadajte sekciu “Mobilné siete”.
- Potom hľadajte sekciu “Názvy prístupových bodov”.
- Ak je tu vytvorené niečo ako “Orange MMS”, tak túto možnosť otvorte a skontrolujte zadané informácie”.
- Ak vám možnosť “Orange MMS” chýba, tak kliknite na “Nový prístupový bod” a vyplňte informácie.
Meno: | Orange MMS |
Názov prístupového bodu (APN): | mms |
Server proxy: | Nenastavené |
Port: | Nenastavené |
Používateľské meno: | wap |
Heslo: | wap |
Server: | Nenastavené |
MMSC: | http://imms.orange.sk |
Server proxy systému MMS: | 213.151.208.145 |
Port systému MMS: | 8799 |
MCC: | 231 |
MNC: | 01 |
Typ overenia: | PAP |
Typ názvu prístupového bodu (APN): | mms |
Protokol APN: | IPv4 |
Protokol APN pre roaming: | IPv4 |
Povoliť / Zakázať APN: | nenastavuje sa (svetlosivé) |
Nosič: | Nenastavené |
Typ MVNO: | Žiadne |
Hodnota MVNO: | Nenastavené |
Telekom
V prípade Telekomu je o poslanie konfiguračnej SMS správy potrebné požiadať na zákazníckej linke 0800 123 456. Volanie je bezplatné.
Alebo môžete nastavovať ručne. Nie všetky údaje nižšie váš telefón bude od váš vyžadovať. Názvy položiek sa môžu mierne líšiť od verzie operačného systému a od typu vášho mobilného telefónu.
- Na telefóne si otvorte Nastavenia.
- Nájdite sekciu “SIM karty a mobilné siete” alebo “Bezdrôtové pripojenie a siete”.
- Rozkliknite si nastavenia pre Telekom SIM kartu alebo hľadajte sekciu “Mobilné siete”.
- Potom hľadajte sekciu “Názvy prístupových bodov”.
- Ak je tu vytvorené niečo ako “Telekom MMS”, tak túto možnosť otvorte a skontrolujte zadané informácie”.
- Ak vám možnosť “Telekom MMS” chýba, tak kliknite na “Nový prístupový bod” a vyplňte informácie.
MMS (multimediálne správy) | |
---|---|
Meno | Telekom MMS |
APN | mms |
Proxy | Nenastavené |
Port | Nenastavené |
Meno používateľa | mms |
Heslo | mms |
Server | Nenastavené |
MMSC | http://mms |
Proxy pre MMS | 192.168.001.001 (alebo 192.168.1.1) |
Port MMS | 8080 |
MCC | 231 |
MNC | 02 |
Typ overenia | PAP |
Typ názvu prístupového bodu | mms |
Maximálna veľkosť MMS správy | 300 |
Protokol APN | IPv4 |
Typ protokolu IP | IPv4 |
Roamingový protokol | IPv4 |
Povoliť/zakázať názov prístupového bodu | označené |
Nosič | Nešpecifikovaný |
Typ operátora mobilnej virtuálnej siete | Žiadny |
Hodnota operátora mobilnej virtuálnej siete | Nenastavené |
4ka
Operátor 4ka nepodporuje službu odosielania MMS správ a prijímanie MMS správ podporuje len čiastočne. Podrobne som sa tomu venoval v samostatnom článku Ako nastaviť MMS správy v 4ke?. Pre vás je v tomto konkrétnom kontexte dôležité len to, že nastavovať nič nemusíte.