Podporuje Xbox Series X virtuálnu realitu?

Najnovšia konzola z dielne Microsoftu, Xbox Series X, je poriadnym herným strojom. Aspoň v konzolovom svete. O tom sa pri pohľade na technické parametre nedá príliš polemizovať.

Osemjadrový procesor AMD architektúry Zen 2 s taktom 3,8 GHz, grafický čip s výpočtovým výkonom 12 teraflopov, 16 GB RAM typu GDDR6 a špeciálny NVMe SSD disk, ktorý bude tak rýchly, že ho bude možné využívať ako virtuálnu operačnú pamäť.

Pri pohľade na tieto parametre by človek očakával, že virtuálna realita dostane svoju šancu. Bohužiaľ, aj v prípade Xbox Series X sa opakuje rovnaký scenár ako pri generácii Xbox One.

V dohľadnej dobe sa s tým nepočíta

Phil Spencer opäť uvádza, že s podporou VR zážitkov sa pre generáciu Xbox Series nepočíta. Tento postoj potvrdil aj v nedávnom rozhovore pre Gamertag Radio. Na otázku, či Xbox Series X bude podporovať VR odpovedal:

Nejdeme do toho. Chápem, že niektorí ľudia by to chceli, no my sa plne zameriavame na veci, ktoré robíme teraz. Najdôležitejší z našich zdrojov sú členovia tímu a ich schopnosti, a ja to vidím tak, že sa musíme sústrediť na veci, ktoré robíme teraz.

V prípade virtuálnej reality to nie je také jednoduché, že len pripojím headset [a hrám]. Museli by sme prerobiť celé rozhranie a celkovo je okolo toho strašne veľa práce. Tímy v spoločnostiach Valve, Sony a Oculus, ktoré sa tejto oblasti venujú, vedia veľmi dobre čo všetko v skutočnosti obnáša podporovanie VR platformy.

Keď sa na to pozrieme v kontexte celkového postoja Microsoftu k virtuálnej realite, je to celkom logické. Phil Spencer vysvetľuje, že pri súčasnom stave trhu a pri súčasnom záujme o virtuálnu realitu na konzolách sa proste neoplatí vynakladať potrebné úsilie.

Realita je bohužiaľ taká, že za pravdu mu dávajú aj popredné analytické spoločnosti. Virtuálna realita je proste stále miniatúrnym trhom a zdroje sa dajú investovať omnoho lepšie.

Keď dospeje trh, VR dostane šancu

Podľa Spencera virtuálna realita na konzolách Xbox ešte stále nedáva zmysel a Microsoft preto počká do momentu, kým nenastane ten správny čas. Potom sa ňu naplno vrhne.

Samozrejme, že virtuálna realita je dnes silná na systéme Windows. Sme spoločnosť stojaca za týmto systémom a nebude zatvárať oči pred tým, kam to celé smeruje. Dúfam, že sa to celé [trh s VR] stane väčšou vecou. Dúfam, že sa to stane niečim tak dôležitým, že [konzolová] podpora z našej strany bude úplne samozrejmá.

Microsoft dlhodobo považuje počítače za to správne miesto pre virtuálnu realitu, no aj v tomto prípade uvádza, že tomu treba ešte nejaký ten čas. Virtuálnej realite sa preto venuje len pomerne okrajovo cez svoju platformu Windows Mixed Reality vo Windows 10.

V momente, kedy sa trh posunie ráznym krokom smerom k virtuálnej realite, podpora dorazí aj na konzoly Xbox. Dovtedy musíme len čakať.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Mohlo by zaujať