Ako zrušiť presmerovanie hovorov?

Presmerovanie hovorov je praktická pomôcka pre ľudí, ktorí využívajú viacero telefónov, respektíve majú viacero telefónnych čísel. Dnes je to už základná vec, ktorú podporujú snáď všetci mobilní operátori na našom trhu. Môžu však platiť určité obmedzenia.

Po čase sa ale môže stať, že by ste sa tohto nastavenia chceli zbaviť. Ak si už presne nepamätáte ako ste to vlastne nastavili, tak sa nemusíte vôbec báť. Zrušenie presmerovania hovorov je jednoduchá vec.

Ako zrušiť presmerovanie hovorov na Androide?

Presmerovanie hovorov sa nastavuje pre SIM kartu s telefónnym číslom, z ktorého chcete prichádzajúce hovory “presunúť” na iné telefónne číslo. To znamená, že presmerovanie neviete zrušiť z telefónu, na ktorý sú hovory smerované. Inak povedané, z vášho pôvodného čísla presúvate hovory na druhé číslo, no z vášho pôvodného čísla to musíte aj zrušiť.

Aby ste mali lepšiu predstavu o tom, ktoré presmerovanie vlastne chcete zrušiť, tak tu je rýchle vysvetlenie používaných pojmov:

  • Okamžité alebo trvalé presmerovanie – všetky prichádzajúce hovory sú okamžite presmerované na vami zvolené číslo
  • Keď mám obsadené – ak práve telefonujete, budú všetky prichádzajúce hovory presmerované na vami zvolené číslo
  • Keď neprijímam – prichádzajúce hovory budú presmerované na vami zvolené číslo, ak prichádzajúci hovor nezdvihnete do 30 sekúnd
  • Pri nedostupnosti – prichádzajúce hovory budú presmerované na vami zvolené číslo, ak máte vypnutý telefón alebo ste mimo pokrytia siete

Nastavenia pre presmerovanie hovorov, vrátane možnosti túto voľbu zrušiť, sa na moderných smartfónoch nachádzajú v aplikácii Telefón. Práve tam si môžete všetko nastaviť na pár kliknutí. Aktivácia alebo deaktivácia presmerovania je bezplatná.

  • Otvorte aplikáciu Telefón. Tú, cez ktorú voláte.
  • V pravom hornom rohu ťuknite na symbol troch vertikálnych bodiek.
  • Vyberte možnosť “Nastavenia”.
  • V ponuke “Všeobecné” zvoľte “Telefónne účty”.
  • Ťuknite na možnosť “Presmerovanie hovorov”.
  • Počkajte, kým sa načítajú informácie a nastavenia si upravte podľa svojich preferencií.
  • Nakoľko chceme presmerovanie zrušiť, tak pri výbere volíme možnosť “Vypnúť”.
ako zrušiť presmerovanie hovorov

Existuje ešte aj možnosť ako zrušiť presmerovanie hovorov pomocou kódov. Tento spôsob nie je až tak používateľsky prívetiví, no ak ste nepochodili v aplikácii Telefón, tak budete musieť pristúpiť k tejto možnosti. Robí sa to opäť cez aplikáciu na telefonovanie, do ktorej príslušný kód zadávate rovnako ako telefónne číslo. Keď to máte zadané, tak potvrdzujete vytočením.

  • Zrušenie okamžitého presmerovania – ##21#
  • Zrušenie presmerovania keď mám obsadené – ##67#
  • Zrušenie presmerovania keď neprijímam – ##61#
  • Zrušenie presmerovania pri nedostupnosti – ##62#
  • Zrušiť všetky presmerovania – ##002#

V prípade, že by ste si neboli istý týmito kódmi, tak do pozornosti dávam, že ich nájdete napríklad aj priamo na stránke operátora Telekom, kde si to môžete overiť. Uvedené kódy sú univerzálne a platia pre všetkých operátorov. Presmerovanie sa dá nastavovať aj cez zákaznícke linky jednotlivých operátorov.

Prečo mám nejaké číslo nastavené automaticky?

Ak ste nikdy presmerovanie nenastavovali, môžete byť prekvapení, že nejaké čísla sa tu predsa len nachádzajú. Má to jednoduché vysvetlenie.

Presmerovanie hovorov pri nedostupnosti spravidla automaticky smeruje na službu vášho mobilného operátora. V prípade zákazníkov O2 ide o číslo +421949999909. Táto služba vám potom automaticky doručí informačnú SMS správu v znení “Vážený zákazník, počas Vašej nedostupnosti Vás kontaktoval odosielateľ tejto SMS.”.

Niekedy bolo využívanie týchto služieb nutné aktivovať ručne. Dnes je to automatika. Rovnako to funguje u všetkých mobilných operátoroch. Napríklad taký Telekom na rovnaký účel využíva číslo +421903333668 a Orange zase zvykol používať číslo +421905055556. Ak ste nič nemenili, tak tieto čísla by mali byť automaticky uvedené v nastaveniach “Presmerovanie hovorov” pre voľbu “Pri nedostupnosti”.

Vo všetkých prípadoch to funguje rovnako. Ak sa vám človek nemôže dovolať, tak vám po zapnutí telefónu alebo v momente, kedy sa dostanete k signálu príde informačná SMS.

Protistrane zase mobilný operátor zvykne automaticky poslať SMS v tvare: “Odosielateľ tejto správy, ktorému ste volali dňa XYZ je opäť dostupný.” Vďaka tomu sú všetci informovaní o tom, že sa môžu opäť spojiť. Je to veľmi užitočná vec a tento typ presmerovania neodporúčam vôbec upravovať.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Mohlo by zaujať