Telekom výpadok

Má Telekom výpadok? Takto si overíte aktuálny stav

Stať sa to môže každému. Asi žiadna služba nedokáže fungovať úplne nepretržite. Prinajmenšom to nikto negarantuje. Veď aj pomyselný priemyselný štandard pri online službách je často stanovený ako 99,9 % dostupnosť. To vyzerá ako skvelé číslo, no ak si prepočítame, tak to stále znamená nedostupnosť služby počas 8,76 hodín ročne.

V každom prípade, svet technológií je nevyspytateľný a plný rôznych nástrah. Menšie či väčšie výpadky sa jednoducho udejú a nedá sa tomu úplne eliminovať. Niečo sa pokazí, niečo sa nevydarí pri modernizácii systémov alebo zaúradujú “škriatkovia”. Aj napriek tomu, že významné služby využívajú rezervné systémy, stále je tu skutočnosť, že nejaký ten čas je predsa len potrebný na odhalenie problému, jeho príčiny a na obnovenie prevádzky.

Svoje o tom vedia aj operátori ako Telekom. Niekedy má výpadok lokálnu povahu typu preseknutý kábel alebo poškodená základňová stanica BTS. Inokedy ide o plošný problém, kedy služby nefungujú prakticky žiadnemu zákazníkovi. Okrem toho, že Telekom má nečakaný výpadok občas nastáva aj situácia, kedy služby dočasne nefungujú kvôli plánovanej odstávke.

Našťastie sa výpadky nedejú tak často, aby sme to aktívne museli riešiť. Keď sa ale udejú, tak je to problém, pretože sme poriadne zaskočení a takmer bezradní. Čo sa týka plánovaných odstávok, tak o tých operátor zvykne informovať s dostatočným predstihol na svojom webe, prípadne cez profily na sociálnych sieťach. Typicky sa týmto udalostiam ujde veľká pozornosť zo strany rôznych médií, vďaka čomu je verejnosť dobre informovaná.

Výpadky sú veľmi občasné

Ako to ale vyzerá ak má Telekom výpadok služieb? Vtedy je to spravidla ešte akčnejšie. Sociálne siete sú plné príspevkov od zákazníkov, o probléme informuje oficiálny profil Telekom SK a správa sa masívne šíri aj médiami. Od týchto technologických až po klasické spravodajstvo. Výpadok služieb operátorov je veľkou vecou…

Keď Telekom v máji 2023 bojoval s veľkým výpadkom služieb, tak prakticky do pár minút o tom vedeli všetci. Bol toho plný internet. Medzi ľuďmi sa rýchlo začali objavovať aj “garantované rady” ako si služby človek môže svojpomocne obnoviť. Dospelo to až do takého stavu, že Telekom cez svoj oficiálny profil na Facebooku ľudí vyzýval, aby počkali a neskúšali žiadne triky.

Milí zákazníci, aktuálne nám nefunguje zariadenie, ktoré prihlasuje vaše telefóny do siete, aby ste mohli dátovať. Ak ste si v noci vypli mobilné dáta alebo celý telefón a ráno ich opäť zapli, nemusíte sa správne pripájať do našich sietí. Na oprave zariadenia od skorého rána usilovne pracujeme, no prosíme vás, aby ste sa ani ostatní neprepínali do letového režimu, nereštartovali svoje telefóny alebo nemenili SIM kartu v telefóne, lebo sa nebudete môcť hneď prihlásiť späť.

Telekom SK pri výpadku služieb počas mája 2023

Väčší výpadok mal predtým Telekom v roku 2021, kedy počas približne hodinového časového okna nefungovali volania ani dátové služby. Týkalo sa približne 15 % zákazníkov a výpadok nastal vo večerných hodinách, takže celkovo to nebolo až také hrozné. Napriek tomu opätovne išlo o mediálnu smršť.

Oveľa horšia bola situácia v roku 2019. Vtedy mal Telekom plošný výpadok na mobilnej sieti. Išlo o pomerne špecifickú situáciu, kedy technický problém nastal na komponente, ktorý prepája hovory a registruje zákazníkov v sieti. Niekomu služby fungovali, iným sa zase sieť javila ako preťažená. Výpadky vtedy trvali od 10:35 až do 21:00, kedy Telekom informoval, že sa mu podarilo obnoviť fungovanie v normálnom režime mobilných sietí.

Išlo o skutočne neštandardne dlhý problém. Telekom po výpadku preto pristúpil ku kompenzácii svojich zákazníkov. Všetkým zákazníkom počas jedného dňa automaticky poskytol bezplatné volania, správy a dáta. Bez ohľadu na to, či ich problémy postihli alebo nie. Sledované to bolo veľmi ostro. Pointa je teda taká, že výpadky sa proste dejú. Našťastie len veľmi občasne, no vždy sa im venuje veľká pozornosť.

Nefunguje Telekom? Takto si to overíte

Vždy keď k tomu dôjde, tak sa to rýchlo rozkríkne. Ak teda máte podozrenie, že Telekom má výpadok, tak si to viete overiť viacerými spôsobmi.

Rýchlym spôsobom je už to, čo som spomínal. Návšteva sociálnych sietí. V ideálnom prípade stačí zamieriť na oficiálny profil Telekom SK, kde v prípade problémov s najväčšou pravdepodobnosťou uvidíte status. Prípadne pozrite na najnovšie komentáre pridané po posledné príspevky. Práve tam sa ľudia často zvyknú sťažovať na problémy. Hlavne v ich počiatkoch, kedy operátor ešte nestihol reagovať formálnym statusov.

Ďalšou rýchlou možnosťou môže byť kontaktovanie zákazníckej linky 0800 123 456. Avšak to len za predpokladu, že výpadok sa netýka práve telefonovania. Prípadne ak máte aj služby iného operátora a viete sa teda dovolať.

Okrem toho je tu ešte jedna veľmi zaujímavá možnosť. To, či má Telekom výpadok svojich služieb si môžete skúsiť overiť cez portál Downdetector. Jej poslaním je práve monitorovanie výpadkov a problémov v rôznych populárnych službách. Na Slovensku monitoruje napríklad aj WhatsApp.

Prípadné problémy hlásia priamo používatelia daných služieb, takže ak skutočne dochádza k výraznejším problémom, tak by sa to malo prejaviť na počte hlásení a komentároch. Stačí prejsť na web https://downdetector.sk/ a v prehľade sledovaných služieb zvoliť Telekom. Dostanete sa k rýchlemu prehľadu, grafu s hláseniami a nižšie sa nachádzajú komentáre.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Mohlo by zaujať